nothing gona change..

nothing gona change..

Tuesday, November 9, 2010

Permulaan yang baru (chapter 2)

Sudah sebulan berlalu,dan aku masih tercari-cari orang yang boleh menerima aku seadanya..menyatakan dalam diri aku bahawa yang aku nak mulakan hidup baru...tapi setiap kali ak memandang wajah seorang perempuan..aku akan terbayang wajah wanita yang ak sangat cintai..aku pun masih bingung kenapa dan bagaimana hendak aku lakukan lagi..adakah ak ni gila bayang..atau pun sudah gila disebabkan oleh bayang dia...cinta aku terhadap dia tidak akan terpadam..kini aku sedar yang aku terlalu lemah...sebab itula sehingga kini aku tak dapat cinta dia sebab aku mengalah terlalu awal..aku tidak sepatutnya melupakan kau sebab aku tak boleh nk melupakan kau..disebabkan itu..aku akan mulakan dari awal untuk merebut hati kau yang telah dicuri..dan kali ni aku tak akan benarkan sesiapa atau apa yang gangu....permulaan baru bagi cinta aku yang kecewa dulu....Kini aku bangkit dari mimpi gelapku,sedih ku yang amat memilukn telah ku campakan jauh dan kini aku kembali untuk menegakkan khalimah cinta suci ku ini..Bukannye untuk merampas kau dari sidia tetapi untuk menjaga kau dari jauh,jauh dari penglihatan kau malah lagi jauh dari yang kau tahu...Kerana cinta ku pada mu tidak pernah terpadam..Dalam masa yang sama bukan saja diri ku yang bangkit dari kecewa malah seluruh jiwa raga ku bangkit dari segala kedukaan seleapas mendengar cerita-cerita terbang...cerita-cerita terbang yang aku maksudkan itu ialah khabar angin...khabar angin inilah yang telah menambah semangat aku untuk terus mencintai kau..berita ini juga telah membuatkan seluruh darah ku mengalir sederas air terjun...bayangkanlah betapa gembiranya aku...khabar angin ini menyatakan yang kau telah memutuskan hubungan dengan teman lelaki kau..Namun begitu,aku tidak berapa mempercayai cerita-cerita terbang itu kecuali aku mendengarnya dari mulut kau ,wahai bidadari ku..tetapi aku tetap membuat rancangan supaya aku dapat bertahta di hati mu...kini ak perlu mengorak langkah untuk memerangi hati kau....Sedikit demi sedikit..aku mula untuk mendekati mu..Walau bagai mana pun..aku bukan cuba untuk memaksa kau untuk menerima diri ku ini...aku cuma hendak kau menyedari bahawa ak sentiasa berada dekat dengan diri mu..menjaga mu..bukn sebagai pengendap..tetapi sebagai seorang lelaki yang setia dengan cintanya....aku tahu yang kau telah berpisah dengan teman lelaki kau...lelaki yang kau sayang selama ini..tinggalkan kau diatas sebab-sebab yang xboleh diterima...kau sedih dengan pemergian lelaki itu...aku faham..dan ak sangat memahami perasaan kau tu..kerana aku telah merasainya sebelum kau..setiap hari ak mula menghatar pesanan ringkas pada kau setiap hari..pagi..petang..malam...aku mahu kau menyedari bahawa aku sentiasa ada untuk menemani kau...aku akan sentiasa berasa di sisi kau...aku telah tekad..yang aku tidak akan melepaskan kau kepada sesiapa lagi kali ini..kerana ak tidak akan mengulangi kesalahan aku yang dahulu..walau pun kehadiran aku pada saat ini tidak diperlukan oleh kau..tetapi aku tetap menghadirkan diri ak ini untuk kau wahai bidadari ku..ak sentiasa ada untuk kau dalam susah mahu pun senang...hari demi hari berlalu..dan aku mula rasakan yang kau mula menerima aku...itu yang aku rasakan tetapi aku tidak tahu apakah perasaan sebenar kau...berminggu-minggu aku dan kau bertexting...dan tanpa segan silu..aku meminta kau menjadi kekasih aku...tetapi..kau tidak memberikan tindak balas yang cepat...kau kata kau memerlukan masa untuk luahan hati aku itu..aku pun terima apa sahaja yang kau minta...sebenarnya tidak lama pun untuk kau memberikan jawapan..kerana pada keesokkan harinya..pada watku 10.45pm..dan tarikhnya 21.10.2010..kau telah menerima aku untuk menjadi teman lelaki mu.......pada saat itu aku berjanji..tidak akan meninggal kan diri mu..sayangku....Kini aku mula merasankan kemanisan cinta yang selama ini ak idam-idamkan....dunia ini bagai aku yang punya...saat-saat yang aku nantikan kini telah menjadi kenyataan..hendak saja aku mengadakan kenduri kesyukuran...hari-hari aku mula berubah setelah adanya kau disisi ku...pada keesokan harinya..kau dan aku mula untuk meluangkan masa bersama.,..jarak antara aku dan kau sewaktu berjalan bersama tidak menggambarkan yang kau dan aku berpasangan..aku tidak mengambil kisah tentang itu kerana kau kini bersama ku...aku dan kau meluangkan masa ditaman permainan kanak-kanak...kita duduk di buayan..dan mula bermain di jongkang-jongkit...walau pun agak kebudak-budakan..tetapi aku rasa itu adalah salah satu saat yang paling menggembirakan kerana aku dapat melihat senyuman kau yang sangat manis,...senyuman yang kini aku miliki....


bersambung....







No comments:

Post a Comment